Print this page
Неділя, 20 березня 2016 19:26

Перелік Нормативно-правової бази Функціонування дошкільного навчального закладу

Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 4)

Основними завданнями законодавства України про дошкільну освіту є: забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти.

Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. (Закон України "Про дошкільну освіту" Ст. 4)

   Основними завданнями законодавства України про дошкільну освіту є: забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти.

ПЕРЕЛІК

НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ БАЗИ

ФУНКЦІОНУВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

1.Конституція України.

2.Конвенція про права дитини, ратифікована постановою Верховної ради України від 27 лютого 1991р. №789-ХІІ

3.Закон України «Про освіту» від 23 травня 1991р. №1060-ХП,зі змінами від 19 грудня 2006р.

4.Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 .№2628- ИІ.

5.Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001р.№2402-Ш, зі змінами від 24 квітня 2008р.

6.Постанова Кабінету Міністрів Ураїни від 12 березня 2003 №305 «Положення про дошкільний навчальний заклад»

7.Наказ МОН України від 06.10.2010  № 930 «Типове положення про атестацію педагогічних працівників»

8.Наказ МОН України від 09.11.2010 №1070 «Типове положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу»

9.Наказ МОН, молоді та спорту України від 26.04.2011 №398 «Про затвердження Примірного положення про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу» 10.Наказ МОіН України від 03 травня 1999р. №127 «Положення про психологічну службу системи освіти України»

11.Наказ МОН України від 11 вересня 2002р. №509 «Типовий перелік обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах» 12.Наказ МОіН України від 19 жовтня 2001р. №691 «Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти»

13.Наказ МОЗУ МОН України від 30.08.2005р. №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі»

14.Наказ МОНУ МОЗУ від 27.03.06 №240/165 «Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»

15. Лист МОН України від 17.08.2005р. №1/9-431 «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах»

16. Лист МОН України від 07.05.2007 №1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку»

17. Лист МОН України від 21.07.2007р. №1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.

18.1нструктивно-методичний лист МОіН України №1/9-583 від 04.10.2007р. «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»

19. Лист МОН України від 26.02.2008р.№1/9-101 «Інструктаж з безпеки життєдіяльності у дошкільних навчальних закладах»

20. Лист МОН України від 18.08.2008 №1/9-470 «Методичні рекомендації «Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах»

21 .Лист МОН України від 17.03.06 №1/9-153 «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах»

22. Лист МОН України від 16.07.10 №1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»

23. Лист МОН України від 27 листопада 2007р. №1/9-711 «Про проведення державної атестації дошкільних навчальних закладів»

24. Лист МОН України від 03.07.2009р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»

25. Лист МОН України від 27.05.2010р. №1/9-369 «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів»

26. Лист МОН України від 13.05.2010р. №1/9-316 «Про використання приміщень дошкільних навчальних закладів»

27. Постанова Кабінету Міністрів від 05.10.09 №1122 «Питання штатного розпису дошкільних навчальних закладів»

28. Наказ МОН, молоді та спорту України від 04.11.10 №1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів»

29. Наказ МОНУ від 23.11.2010 №1111 «Про впровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»

30. Інструктивно-методичний лист МОН України від 27.09.2010 №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми 5-річного віку»

31. Наказ МОНУ, молоді та спрту України від 01.10.2012 № 1059 «Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у дошкільному навчальному закладі»

 

Медичне обслуговування 

1. Порядок медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 1406.2001 №826. 
2. Наказ Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». 

3. Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу, затверджене На-казом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». 

4. Перелік оснащення медичного кабінету дошкільного навчального закладу, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». 

5. Перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».

на наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227. 

 

Нормативно-правове забезпечення  організації харчування в ДНЗ

1.      Закон України «Про захист  від інфекційних хвороб» від 06.04.2000р. №1645-ІІІ

2.      Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02. 1994р. №4004-ХІІ

3.      Закон України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006р. №142-У

4.      Закон України «Про молоко та молочні продукти від 24.06.2004р. №1870-ІУ

5.      Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (ст..28) від 26.07.2006р. №1023

6.      Наказ Міністерства і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006р. №298/227 «Про затвердження Інструкції щодо організації харчування дітей у ДНЗ»

7.      Наказ Міністерства і науки України  від 21.11.2002р. №667 «Про затвердження порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернат них навчальних закладах».

8.       Наказ Міністерства освіти і науки  України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013р. №202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»


Фізкультурно-оздоровча робота 

1.      Система організації фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.07.2003 №903/8224. 
2. Регламент проведення спортивно-масових та фізкультурно-оздоровчих заходів у навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 21.07.2003 №486, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2003 №904/822. 

3. Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України, затверджене наказом МОН України 02.08.2005 №458. 
4. Лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 №1/9-438 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі».

5.   Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 № 1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу"

6. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28 травня 2012 року № 1/9-413 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»

Методичне забезпечення дошкільної освіти

1.      Наказ МОН України від 22.05. 2012 р. № 615 "Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)"

2.      Інструктивно-методичний лист МОН України від 01.10.2002 №31/9-434 «Про планування освітньо-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі». 
3. Лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах». 

3.      Інструктивно-методичний лист МОН України від 06.06.2005 №1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах». 
5.Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 04.10.2007 №1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади». 

6. Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів Наказ МОН № 665 від 01.06.13 року

7. Щодо фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах  Лист ІІТЗО № 14.1/10-2574 від 25.07.13 року

8. Наказ Міністерства від 21.05. 2012 р. № 604 "Про навчальну програму розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»"

9. Наказ Міністерства Від 30 червня  2011 року № 714 "Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей,які виховуються в умовах сім’ї"

10. Наказ Міністерства від 20.04.15 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»

Про організацію і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі (№ 14/18-3082 від 26.07.2010).

Програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля" авт. кол. Білан О.І, Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін. (лист МОН про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України» від 09.12.2011 № 1/11-11601).

 

 ПРАВИЛА УТРИМАННЯ, НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Правила діють відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних комунальних та інтернатних навчальних закладах (наказ МОН України від 21.11.2002р. №667), статуту ДНЗ, інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність дошкільних навчальних закладів, рішень місцевих органів влади.

Правила є обов'язковими до виконання батьками дітей та особами, що їх замінюють і працівниками дошкільного навчального закладу.

Батьки дітей або особи, які їх замінюють та працівники дошкільного навчального закладу несуть відповідальність за порушення даних Правил згідно з чинним законодавством.

I. Батьки дітей або особи, що їх замінюють, повинні знати, що:

1.1. Прийом дітей до дошкільного закладу здійснюється завідувачем протягом календарного року.

1.2.Для зарахування дитини у дошкільний заклад батькам або особам, які їх замінюють, необхідно пред’явити:

- заяву;

- свідоцтво про народження дитини;

- медичну довідку про стан здоров’я дитини;

- довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

1.3. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп у дошкільному закладі здійснюється на початку навчального року (вересень).

1.5. За дитиною зберігається місце в дошкільному закладі у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період ( 75 днів ).

1.6. Відрахування дітей з дошкільного навчального закладу завідувач може здійснювати в таких випадках:

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному закладі даного типу;

- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, що їх замінюють плати за харчування дитини протягом 2-х місяців.

1.7. Не менше як за 10 календарних днів завідувач дошкільним закладом зобов’язаний повідомити батьків або осіб, які їх замінюють про відрахування дитини.

1.8. Дошкільний заклад працює 5 днів в тиждень . Вихідними днями є субота, неділя і загальнодержавні святкові дні.

1.9. Батьки зобов’язані знати, що своєчасний прихід і забирання дитини - необхідна умова правильної реалізації виховно-освітнього процесу. Про неможливість приходу дитини в дошкільний заклад по хворобі або іншій поважній причині необхідно обов'язково повідомити в дошкільний заклад. Дитина, не відвідуючи дошкільний заклад більше трьох днів, повинна мати довідку від лікаря; при поверненні після більш тривалої відсутності надається довідка про стан здоров'я дитини і контакти за останній 21 день; після відсутності в літній період - довідка про контакти, обстеженні на гельмінти. Необхідно наперед повідомляти про день приходу дитини в дошкільний заклад після тривалої відсутності.

1.10. Вимоги до зовнішнього вигляду і одягу дітей :

- охайний вигляд, застебнутий на всі ґудзики одяг і взуття;

- умите обличчя;

- чисті ніс, руки, підстрижені нігті;

- підстрижене (у хлопчиків) і ретельне розчесане (у дівчаток) волосся;

- відсутність нальоту на зубах;

- чиста нижня білизна;

- охайні статеві органи і чистий анус;

- наявність достатньої кількості носових хусток.

Перш ніж вести дитину в дошкільний заклад, перевірте, чи відповідає її костюм порі року і температурі повітря. Прослідіть, щоб одяг дитини не був дуже великим і не сковував її рухів. В правильно підібраному одязі дитина вільно рухається і менше стомлюється. Зав'язки і застібки повинні бути розташовані так, щоб дитина могла самостійно себе обслужити. Взуття повинне бути легким, теплим, точно відповідати нозі дитини, легко зніматися і взуватися. Носова хустка необхідна дитині як в приміщенні, так і на прогулянці. Зробіть на одязі зручні кишені для його зберігання.

Щоб уникнути випадків травматизму, батькам необхідно перевірити вміст кишень в одязі дитини на наявність небезпечних предметів.

1.11. Категорично забороняється приносити в дошкільний заклад гострі, ріжучі, скляні предмети (ножиці, ножі, шпильки, цвяхи, дзеркала, скляні флакони), а також дрібні предмети (намистини, ґудзики і т.п.), таблетки.

1.12. Не бажано  одягати дитині будь-які прикраси (в тому числі і дорогоцінні), так як це може зашкодити стану здоров’я Вашої дитини.

1.13. Комплектування груп у дошкільному закладі передбачає перебування в ній дітей одного віку або з різницею у віці. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних закладах, а саме :

- групи для дітей ясельного віку (від 1,5 до 3-х років) – до15 осіб;

- групи загального розвитку для дітей від 3-х до 6 (7) років – до 20 осіб;

- групи різновікові (змішані) для дітей загального розвитку від 3-х до 6 років – до15 осіб;

1.14. В літньо-оздоровчий період допускається зведення груп (в зв’язку із зменшенням контингенту дітей).

1.15. Навчальний рік у дошкільному закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.

 

II. Дошкільний навчальний заклад зобов'язується:

2.1. Створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечувати їх дотримання.

2.2. Сприяти збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей.

2.3. Забезпечувати відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти.

2.4. Формувати у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки.

2.5. Формувати у дітей бережне ставлення до особистих речей.

2.6. Бути осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку.

2.7. Дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків або осіб, які їх замінюють.

2.8. Забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства.

2.9. За бажанням батьків надавати додаткові освітні послуги, які не визначені державною базовою програмою, лише на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та дошкільним навчальним закладом в межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного МОН разом з МОЗ України.

 

III. Дошкільний навчальний заклад забезпечує:

- охорону життя, зміцнення фізичного і психічного здоров’я дитини;

- її інтелектуальний, фізичний і особистісний розвиток;

- розвиток творчих здібностей та інтересів;

-здійснення індивідуального підходу до дитини, враховуючи особливості її розвитку;

-захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, що шкодять її здоров'ю, а також від усіх форм фізичного та психічного насилля;

- медичне обслуговування дітей на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу або лікарями Черкаської міської дитячої лікарні

- проведення обов’язкових медичних оглядів дітей, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями,

- проведення планових профілактичних щеплень лише після ретельного медичного огляду дітей та за згодою батьків або осіб, які їх замінюють;

- надання невідкладної медичної допомоги на госпітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (уразі показань) та інформування про це батьків або осіб, які їх замінюють;

- організацію 3-х разового харчування відповідно встановлених натуральних норм та у межах відповідних бюджетних призначень.


  IV. Батьки дітей або особи, які їх замінюють, мають право:

4.1. Вибирати дошкільний навчальний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти.

4.2. Обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного навчального закладу.

4.3. Звертатися до відповідних органів управління освіти з питань розвитку, виховання i навчання своїх дітей.

4.4. Захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді.

4.5. Брати участь в поліпшенні покращенні організації навчально-виховного процесу.

4.6. Заслуховувати звіти завідуючої дошкільним закладом і педагогів про роботу з дітьми в групі.

4.7. Вносити добровільні благодійні внески по мірі потреб дошкільного навчального закладу та можливостей батьків на покращення  навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу згідно чинного законодавства.

4.8. Відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг.

 

V. Батьки дітей або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

5.1. Постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей.

5.2. Виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливого ставлення до довкілля.

5.3. Забезпечувати умови для здобуття дітьми дошкільної освіти за будь-якої форми.

5.4. Поважати гідність дитини.

5.5. Приводити дитину в дошкільний навчальний заклад вчасно, чистою, охайною.

5.6. Суворо дотримуватися режиму перебування дитини в ДНЗ та чергування режимних моментів в групі.

5.7. Формувати у дітей культурно-гігієнічні навички, культуру поведінки, відповідальність за стан своїх речей, а у старшому віці відповідальність за збереження своїх речей.

5.8. З метою охорони життя і здоров'я дітей не давати з собою в дошкільний навчальний заклад ліки, солодощі, різноманітні прикраси, гострі предмети.

5.9. Особисто передавати дитину вихователю та вчасно забирати її з дошкільного навчального закладу у вихователя не пізніше 18:00 год.,не довіряючи її малолітнім дітям або стороннім людям.

5.10. Приводити та забирати дитину тільки в тверезому стані, особам в стані алкогольного сп'яніння вихователь має право дитину не віддавати.

5.11. Не палити на території дошкільного навчального закладу.

5.12. Не заїжджати власним транспортом на територію дошкільного навчального закладу;

5.13. Попереджувати конфліктні ситуації з працівниками дошкільного навчального закладу та батьками або особами, які їх замінюють.

5.14. Щомісяця, не пізніше 10-го числа поточного місяця, вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі. 5.15.Інформувати дошкільний заклад про відсутність дитини, її хворобу;

5.16. Попереджати дошкільний заклад на передодні приходу дитини в групу після відсутності 3-х днів з представленням довідки від дільничного педіатра про стан здоров’я дитини.

5.17. Взаємодіяти з дошкільним закладом по всім напрямках виховання і навчання дитини;

5.18. Регулярно відвідувати загальні і групові батьківські збори.

5.19. Надавати посильну допомогу в реалізації статутних завдань, створення предметно-розвиваючого середовища , проведенні спортивних заходів, дитячих свят, охорони життя, оздоровлення, корекційно-відновлювальної роботи.

5.20. Берегти майно дошкільного закладу як в приміщенні, так і на території закладу; оберігати зелені насадження, квітники.


Чи мають право неповнолітні особи забирати своїх братів і сестер з дошкільного навчального закладу?

 

Відповідно до статті 150 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 р. №2947- ІІІ (із змінами, далі – (сімейний кодекс) батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

Частиною 6 статті 12 Закону України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 р. № 2402-ІІІ (із змінами, далі – Закон № 2402) встановлено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за порушення прав і обмеження законних інтересів дитини на охорону здоров'я, фізичний і духовний розвиток, навчання, невиконання та ухилення від виконання батьківських обов'язків відповідно до Закону № 2402.

У частині 3 статті 8 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628- ІІІ (із змінами, далі – Закон № 2628) зазначено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

Згідно з частиною 2 статті ІІ Закону № 2628, дошкільний навчальний заклад створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Тобто, вищезазначені норми встановлюють відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють, та дошкільного навчального закладу за навчання дітей, збереження їх життя та здоров'я тощо.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини І статті 6 Сімейного кодексу, правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.

Частина 2 статті 6 Сімейного кодексу визначає, що малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Відповідно до статті 32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 р. № 435-ІV (із змінами, далі – Цивільний кодекс) фізичні особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років мають неповну цивільну дієздатність.

Умови набуття та надання повної цивільної дієздатності визначаються статтями 34 та 35 Цивільного кодексу.

3 огляду на це, забирати з дошкільного навчального закладу своїх братів та/або сестер має право лише особа, яка досягла повноліття.

 

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ


1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку.

 

2. Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.


3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.


4.Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).

 

5. Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.


 6. Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.


 7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.


 8. Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.

 

9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку – збирати, розбирати.


10. Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.


11.Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.


12. Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.

 

13. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини – привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.

 

14. Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни,чешки для музичних занять, носовичок.

 

15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка.

 

16. Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.